Ansökan till IT-ansvarig och AD för Reversen

Nu har ansökningsperioden för två nya förtroendevaldaposter öppnat, IT-ansvarig och Art Director för Reversen!

Tycker du det låter roligt att få ha ansvaret för hela föreningens hantering av information och IT så är detta något för dig! Vi ser gärna att du vill hjälpa till att förbättra föreningen, både inom IT och informationssystemområden men även föreningen i stort. Grundläggande kunskap kring IT-system samt nätverksanslutningar krävs.

Är du istället intresserad av hur texter och bilder visas visuellt i en tidning, passar Art Director för Uppsalaekonomernas tidning Reversen perfekt för dig. Vi letar nu efter folk som vill fortsätta att upprätthålla Reversens fenomenala layout, men även komma med sina idéer och tankar kring hur tidningen kan förbättras rent grafiskt sätt. Tidigare kunskap inom olika grafiska designprogram så som Photoshop, InDesign eller till exempel Illustrator behövs.

Det behövs däremot ingen tidigare erfarenhet av engagemang inom föreningen, utan det viktigaste är att du kommer in med ett härligt driv för att underhålla och utveckla posten du sitter på samt dess ansvarsområden, men även föreningen i stort.

Ansökan

Du skickar in din ansökan genom att fylla i formuläret som finns om du klickar på fliken ”Engagera dig” och sedan trycker på ”Förtroendevald”.

Där fyller du i namn, vilken termin du läser, berättar kort om dig själv, eventuellt tidigare engagemang i föreningen samt en kortare motivering till varför du söker den posten du gör.

Vad händer sedan?

När du har skickat in din ansökan till oss kommer valberedningen att kalla samtliga sökande till en personlig intervju. Sedan får du under 30-40 minuter svara på frågor från oss och chansen att presentera dig själv. Baserat på intervjuerna kommer vi sedan att nominera de kandidater vi finner lämpliga till styrelsen. De nominerade kommer att få komma till ett styrelsemöte och presentera sig samt svara på frågor från styrelsen. Efter utfrågning av alla nominerade kandidater kommer styrelsen att välja de nya förtroendevalda för respektive post för VT-16.

Anonymitet

Hela valprocessen omfattas av anonymitet. Endast de som blir nominerade och närvarar på styrelsemötet offentliggörs, ej nominerade kandidater eller den som ångrar sin ansökan kommer inte att avslöjas. Valberedningen har tystnadsplikt rörande samtliga delar av processen.

Viktiga datum

Sista datum för ansökan: söndagen den 22 november kl. 23:59

Styrelsemötet där ny IT-ansvarig och AD väljs: tisdag 1 december

Övrig information

Har du frågor angående ansöknings- och/eller valprocessen? Maila till valberedningen på valberedningen@uppsalaekonomerna.com

Har du frågor angående vad posten gör och vad som behövs kunnas? Kontakta de som sitter på posten idag

IT-ansvarig: Fredrik Geijer Haeggström, it@uppsalaekonomerna.com / 0768 309 343
Art Director: Zak Kjellin, ad@uppsalaekonomerna.com / 0733 402 051